ETNL 5/6/7-6-2026
Geplaatst: 09 jun 2026, 20:36
5-6-2026.
Dit jaar heb ik voor het eerst Tag des bunderwehr uitgeprobeert.
En ik moet eerlijk zeggen, het viel absoluut niet tegen.
Mijn maatje en ik hadden besloten om naar Laage te gaan, hier zou namelijk een Poolse Mig-29 een kleine demo doen.
onderweg zagen we op adsb dat er een Poolse herc naar Laage ging met vlak erachter een Mig.
We waren net optijd om de landing te zien, helaas niet goed kunnen platen.
Op Laage heb je een leuk terras waar je mooi op het civiele platform kan kijken.
Daar stond deze alvast klaar.
1000217680 by Roy Flikweert, on Flickr
En de Poolse herc die ook vorig jaar in Nederland was.
1000217674 by Roy Flikweert, on Flickr
Tot onze verbasing werd de Mig-29 de static opgesleept.
6-6-2026
Zaterdag was de show zelf, binnenkomen ging vrij vlot moet ik zeggen.
helaas was het wel een tegenlicht show, maar ik moet zegge dat het me best wel meeviel.
TLG73 had groots uitgepakt, en eigenlijk waren veel van hun kisten te zien.
1000218452 by Roy Flikweert, on Flickr
1000218453 by Roy Flikweert, on Flickr
1000218454 by Roy Flikweert, on Flickr
1000218455 by Roy Flikweert, on Flickr
1000218470 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_0581 by Roy Flikweert, on Flickr
1000218631 by Roy Flikweert, on Flickr
Ook waren er andere kisten te zien naast eufis.
1000218460 by Roy Flikweert, on Flickr
1000218466 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1110 (1) by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1125 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1140 (1) by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1085 by Roy Flikweert, on Flickr
En er waren zelfs 2 buitenlandse deelnemers, namelijk Nederland en Polen
1000218469 by Roy Flikweert, on Flickr
De Poolse Mig was er voor een speciale gelegenheid, namelijk een net nieuw gerestaureerde Oost Duitse Mig-29 die voor het eerst tentoongesteld werd.
1000218468 by Roy Flikweert, on Flickr
1000218467 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_9868 by Roy Flikweert, on Flickr
Het flying gedeelte was leuk ingedeeld met verschillende demos.
Tussendoor vlogen er ook nog Eufis af en aan, wat voor een goed aantal nummertjes zorgde.
De hele dag leverde ons 26 eufis (waarvan 10 dual seaters) en 7 tornados, en natuurlijk alle andere mooie dingen
Er vlogen zelfs twee QRA kisten.
IMG_0346 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_9993 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_0378 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_0611 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1012 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1035 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1062 by Roy Flikweert, on Flickr
De leukste demo was toch wel de evacuatie demo die met veel verschillende kisten gevlogen werd.
vier tornados en twee eufis deden bomb runs en show of force.
IMG_0786 by Roy Flikweert, on Flickr
De CH-53 en de A400 deden het afzetten en ophalen van troepen.
IMG_0913 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_0896-2 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_0847 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_0873 by Roy Flikweert, on Flickr
En als laatste demo nog een overvlucht van een P-8
IMG_1215 by Roy Flikweert, on Flickr
Bij het naar de uitgang lopen zagen we helemaal achteraan nog een SAR heli staan.
Deze ging nog even een vluchtje doen aan het einde van de dag.
IMG_1317 by Roy Flikweert, on Flickr
7-6-2026
Op zaterdag hadden we aan de Polen gevraagd wanneer ze weg zouden gaan, dat was gelijk de volgende dag.
Dus zijn we nog een nachtje langer gebleven om de Mig-29 te zien vertrekken.
Ook had de vlieger beloofd om nog even leuk te doen, en leuk deed hij zeker.
We werden getrakteerd op een spectaculaire take-off en 3 hele vette passes.
Maar eerst ging er nog wat duits spul weg
IMG_1379 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1389 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1420 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1495 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1508 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1507 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1530 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1572 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1573 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1602 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1609 by Roy Flikweert, on Flickr
Wat een geweld zit er in die kist zeg!
Dit jaar heb ik voor het eerst Tag des bunderwehr uitgeprobeert.
En ik moet eerlijk zeggen, het viel absoluut niet tegen.
Mijn maatje en ik hadden besloten om naar Laage te gaan, hier zou namelijk een Poolse Mig-29 een kleine demo doen.
onderweg zagen we op adsb dat er een Poolse herc naar Laage ging met vlak erachter een Mig.
We waren net optijd om de landing te zien, helaas niet goed kunnen platen.
Op Laage heb je een leuk terras waar je mooi op het civiele platform kan kijken.
Daar stond deze alvast klaar.
1000217680 by Roy Flikweert, on FlickrEn de Poolse herc die ook vorig jaar in Nederland was.
1000217674 by Roy Flikweert, on FlickrTot onze verbasing werd de Mig-29 de static opgesleept.
6-6-2026
Zaterdag was de show zelf, binnenkomen ging vrij vlot moet ik zeggen.
helaas was het wel een tegenlicht show, maar ik moet zegge dat het me best wel meeviel.
TLG73 had groots uitgepakt, en eigenlijk waren veel van hun kisten te zien.
1000218452 by Roy Flikweert, on Flickr
1000218453 by Roy Flikweert, on Flickr
1000218454 by Roy Flikweert, on Flickr
1000218455 by Roy Flikweert, on Flickr
1000218470 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_0581 by Roy Flikweert, on Flickr
1000218631 by Roy Flikweert, on FlickrOok waren er andere kisten te zien naast eufis.
1000218460 by Roy Flikweert, on Flickr
1000218466 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1110 (1) by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1125 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1140 (1) by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1085 by Roy Flikweert, on FlickrEn er waren zelfs 2 buitenlandse deelnemers, namelijk Nederland en Polen
1000218469 by Roy Flikweert, on FlickrDe Poolse Mig was er voor een speciale gelegenheid, namelijk een net nieuw gerestaureerde Oost Duitse Mig-29 die voor het eerst tentoongesteld werd.
1000218468 by Roy Flikweert, on Flickr
1000218467 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_9868 by Roy Flikweert, on FlickrHet flying gedeelte was leuk ingedeeld met verschillende demos.
Tussendoor vlogen er ook nog Eufis af en aan, wat voor een goed aantal nummertjes zorgde.
De hele dag leverde ons 26 eufis (waarvan 10 dual seaters) en 7 tornados, en natuurlijk alle andere mooie dingen
Er vlogen zelfs twee QRA kisten.
IMG_0346 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_9993 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_0378 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_0611 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1012 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1035 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1062 by Roy Flikweert, on FlickrDe leukste demo was toch wel de evacuatie demo die met veel verschillende kisten gevlogen werd.
vier tornados en twee eufis deden bomb runs en show of force.
IMG_0786 by Roy Flikweert, on FlickrDe CH-53 en de A400 deden het afzetten en ophalen van troepen.
IMG_0913 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_0896-2 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_0847 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_0873 by Roy Flikweert, on FlickrEn als laatste demo nog een overvlucht van een P-8
IMG_1215 by Roy Flikweert, on FlickrBij het naar de uitgang lopen zagen we helemaal achteraan nog een SAR heli staan.
Deze ging nog even een vluchtje doen aan het einde van de dag.
IMG_1317 by Roy Flikweert, on Flickr7-6-2026
Op zaterdag hadden we aan de Polen gevraagd wanneer ze weg zouden gaan, dat was gelijk de volgende dag.
Dus zijn we nog een nachtje langer gebleven om de Mig-29 te zien vertrekken.
Ook had de vlieger beloofd om nog even leuk te doen, en leuk deed hij zeker.
We werden getrakteerd op een spectaculaire take-off en 3 hele vette passes.
Maar eerst ging er nog wat duits spul weg
IMG_1379 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1389 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1420 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1495 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1508 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1507 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1530 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1572 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1573 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1602 by Roy Flikweert, on Flickr
IMG_1609 by Roy Flikweert, on FlickrWat een geweld zit er in die kist zeg!