Crash van het forum

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dummy
Site Admin
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:53
Locatie: LPPT

Crash van het forum

Bericht door Dummy »

Beste leden,

Afgelopen week zijn wij slachtoffer geweest van een hack. Tijdens deze cyberaanval is onze 'forumdatabase' volledig schoongeveegd, waarbij alle gebruikersgegevens verloren zijn gegaan. Alle forumberichten zijn helaas ook verdwenen.

Wij hebben hard gewerkt om zo veel mogelijk gegevens nog te herstellen, maar helaas tevergeefs, we zullen weer van 0 af aan moeten beginnen. Graag wil ik jullie dan ook vragen om jezelf weer aan te melden en weer goed te posten, op dat we door kunnen gaan waar we waren gebleven.

Inmiddels, zoals te zien, staat het forum weer online en wordt er nogsteeds hard gewerkt om de server weer op orde te krijgen. Onze procedures m.b.t. het beheer van de server en de website zijn aangepast en aangescherpt om dergelijke aanvallen in de toekomst sterk in schade te beperken en in zijn algeheel voorkomen.

Ons excuus voor het ongemak namens het hele WAS-team,
Martijn

WillemW
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2017, 18:25

Re: Crash van het forum

Bericht door WillemW »

Dankjewel voor de uitleg en fijn dat jullie weer in de lucht zijn!

CBR
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 nov 2017, 20:17

Re: Crash van het forum

Bericht door CBR »

Treurig dat zoiets gebeurd. Stond al niet te veel op dit forum. We nu alles weg. En geen back-ups gemaakt? Heb ik ook door schade en schande moeten leren ... :? :oops: ;)

Gebruikersavatar
Dummy
Site Admin
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:53
Locatie: LPPT

Re: Crash van het forum

Bericht door Dummy »

Nee, helaas. We zijn nog maar een paar maanden overgestapt naar ons eigen forum met een eigen database (de eerste maanden van WAS zaten we nog op freeforums.org). We waren nog druk bezig met het forum te integreren in de site en het creëren van een movement overzicht met zoekfunctie als vervanging van de huidige maandlogjes, dat die backups er volledig tussendoor zijn geglipt. Die toekomstplannen staan overigens nog steeds, maar nu gaan we natuurlijk eerst het forum correct instellen.
Mochten jullie dus nog iets tegen komen op het forum dat niet klopt, meld het dan alstublieft hier en dan kijken wij het zo snel mogelijk na.

FalconViper
Berichten: 1802
Lid geworden op: 08 nov 2017, 11:16

Re: Crash van het forum

Bericht door FalconViper »

Is het zinvol om oudere berichten nogmaals te posten ?!?

Ik had einde vorige maand een fatale computer crash. Maar gelukkig heb ik van alle bestanden (en mijn EHWO berichten) een backup.
Groeten, FalconViper

Plaats reactie