EHGR 01 & 08-10-2025

Plaats reactie
NL.Aviation

EHGR 01 & 08-10-2025

Bericht door NL.Aviation »

De afgelopen weken waren er Poolse S-70s op Gilze aanwezig voor de oefening 'Autumn Waves'. Gezien ik nu daar in de buurt op school zit, kon ik het niet laten om mijn geluk daar op de proef te stellen. Helaas pakte het niet uit zoals ik had gehoopt.

Op 1 oktober in de middag even geweest nadat de mist was opgetrokken. De S-440 keerde terug en er kwamen twee F-35s langs voor een low approach.
AfbeeldingRoyal Netherlands Air Force (Koninklijke Luchtmacht) / AS532 U2 Cougar / S-440 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / Lockheed Martin F-35A Lightning II / F-043 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / Lockheed Martin F-35A Lightning II / F-031 / 70 years 313 Tigers by Werner Verbogt, on Flickr

Andere aanwezigen meldde dat er geen Polen uit waren gegaan, en gezien er niks buiten werd gezet besloot ik om naar huis te gaan rond een uur of 4. Dat was een slechte keuze: 5 minuten nadat ik weg was arriveerde er uit het niets een S-70 en niet veel later scheen er ook een paar buiten gezet te worden...

Op 8 oktober besloot ik het nogmaals te gaan proberen. Het is me weliswaar gelukt er eentje voor de lens te krijgen (een ander besloot in tegengestelde richting te vertrekken), al was het weer bagger.
Letterlijk een 'Black' Hawk.
AfbeeldingSiły Powietrzne (Polish Air Force) / Sikorsky S-70i Blackhawk / 1307 by Werner Verbogt, on Flickr

In de middag weer terug in de hoop ze nog in de landing vast te leggen. Eenmaal aangekomen hoorde ik dat ze allang weer terug waren. Dus na deze Fokker S.11 geplaat te hebben hield ik het weer voor gezien.
AfbeeldingStichting Koninklijke Luchtmacht Historische Vlucht / Fokker S.11-1 Instructor / PH-GRY by Werner Verbogt, on Flickr
Werner

Plaats reactie